سئو کلاه خاکستری چیست؟ | تکنیک های سئو کلاه خاکستری کدام است؟
سئو کلاه خاکستری میان بری میان سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم شما با کمک سئو کلاه خاکستری ، روش های سئو کلاه سیاه را در قالب سئو کلاه سفید به خورد گوگل می دهید.
طراحی دوباره و آپدیت صفحات
یکی از تکنیکهای سئو کلاه سفید، آپدیت محتوای سایت است. کلا گوگل به وبسایتهایی که دائما محتوای خودشان را بروزرسانی میکنند علاقه خاصی نشان میدهد. حالا شما می توانید در یک تکنیک سئو خاکستری، وب سایتتان را طراحی دوباره کنید! در این حالت به دلیل تغییر عمده در کدهای برنامه نویسی وب سایت، گوگل تصور میکند در حال آپدیت محتواهایتان هستید و اعتبارتان را زیاد میکند.
کامنت مارکتینگ کنید!
زمانی که در یک صفحه از سایت شما تعداد زیادی مخاطب نظر بدهند، گوگل متوجه این میشود که مطلب شما به شدت مورد توجه قرار گرفته. مهم نیست که این نظرات در جهت منفی باشد یا مثبت؛ گوگل محتوایی که باعث به حرف آمدن و تعامل مخاطب شود را دوست دارد.
البته تولید محتوای باکیفیت و ترغیب مخاطب به ارسال کامنت، در اصل یک تکنیک کلاه سفید سئو است. اما در روش کلاه خاکستری شما باید از دوستان و آشنایان خودتان بخواهید که در صفحات وب سایتتان کامنت ارسال کنند. البته یادتان باشد این فرآیند باید به صورت عادی و طبیعی انجام شود. در غیر اینصورت ممکن است الگوریتمهای گوگل متوجه تقلبی بودن فعالیتهایتان بشوند.
ساخت حساب شبکههای اجتماعی
در این روش در شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، لینکدین و … چند حساب جعلی میسازید و سپس به عنوان فعالیت در این شبکهها به سایت خود لینک میدهید.
لینکهای charity
در این نوع لینکها، چند خیریه را انتخاب میکنید و مبلغی را با عنوان کمک مالی به آنها پرداخت میکنید. در مورد آن خیریه ، در سایت خود مطلبی مینویسید و به سایت آنها لینک میدهید و در آخر میخواهید که آنها هم به شما بک لینک دهند.
راههای دیگری هم برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد. مثلا پرداخت هزینه به کسانی که حاضر هستند مقالات انتقادی روی سایت شما بنویسند یا خرید بک لینک، راه دیگری است که در آن شما با پرداخت هزینه به دیگر سایت ها، از آنها میخواهید که برای شما در سایت خودشان لینکسازی کنند.
مواردی که گفته شد، تنها بعضی از ترفندهای رایج سئو کلاه خاکستری است. این کار بسیار حساس و پیچیده است و به راحتی نمیتوان آن را انجام داد. بهتر است سئو سایت خود را به افراد متخصص بسپارید یا روشهای کلاه سفید را بیاموزید و منتظر باشید سایت از راه طبیعی پیشرفت کند.
خرید دامنه های منقضی شده
خرید دامنه های منقضی شده یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که مدت زیادی است وب مستران زیادی از آن استفاده می کنند. البته مدت زیادی طول نمی کشد که با توجه به آپدیت های گوگل و الگوریتم های جدیدی که گوگل ارائه می دهد این روش به احتمال زیاد به عنوان یکی از روش های سئو کلاه سیاه شناسایی خواهد شد. در این تکنیک شما باید به دنبال دامنههایی باشید که منقضی شدهاند. مثلا وب سایت diabetes.com سایتی بوده که 4 سال در زمینه آموزش دستورات پزشکی فعالیت میکرده. بعد از این مدت صاحبانش بیخیال فعالیت در آن شده و دامنه را تمدید نمیکنند. حالا شما میتوانید این دامنه را خریده و یک وبسایت روی آن بارگذاری کنید. دامنهای که شما خریدهاید به خاطر 4 سال فعالیت مداوم امتیاز سئو بالایی دارد؛ پس میتوانید از این فرصت استفاده کرده و در آن برای وبسایت یا وبسایتهای مورد نظر خودتان لینکسازی کنید.
استفاده از pbn
pbn یکی از خطرناک ترین و در عین حال قدرتمندترین تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که بعد از مدتی گوگل با آپدیت الگوریتم هایش توانست آن را شناسایی کرده و سایت هایی که از آن استفاده کرده بودند را جریمه کند. در تکنیک pbn، ما یک شبکه از وب سایت ها و وبلاگ ها را ایجاد میکردیم، از آنها به یکدیگر لینک میدادیم و بعد از اینکه همه شان قدرت زیادی گرفتند، به مرور لینک دادن از آنها به سایت اصلی را آغاز میکردیم.
اما خب گفتم این تکنیک کلاه سیاه بود. پس چطور از تکنیک کلاه خاکستری آن استفاده کنیم؟ من در این چند سالی که در حال دریافت پروژه های سئو سایت هستم، چه آن زمان که به شکل فردی کار میکردم و چه الان که در حال فعالیت با مجموعه و تیم خودم هستم، انواع روش های pbn را استفاده کردم تا به یک فرمول مناسب برسم و البته در نهایت یک روش pbn متفاوت را ایجاد کردم!
در این روش به جای اینکه از تعداد زیادی سایت های ساخته شده به دست خودم استفاده کنم، شبکه pbn خودم را روی یک شبکه وبلاگی اجاره ای ایجاد میکنم! منظورم سایت ها و وبلاگ هایی است که متعلق به خودم نیستند و برای ساختن شان هزینه و زمان زیادی صرف نکرده ام.
به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان
بعضی از افراد، فقط کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی وداخلی به کار می برند و در متن خود هیچ اشاره به آن نمی کنند. یادتان باشد که شما در حال نوشتن محتوایی براساس اصول سئو می باشد. درست است که تاثیری نوشتن کلمه کلیدی در عنوان خیلی زیاد است، اما گوگل سریعا تشخیص می دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید، مگر آنکه متنتان کوتاه باشد، در متن های کوتاه این روش سئو کلاه خاکستری کاملا جواب می دهد ولی نه در متن های بلند که معمولا بیش از 1000 کلمه می باشد.
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0